onsdag 13 januari 2010

Dagarna rinner iväg...

Jösses vad fort tiden går…förra veckan började jag att fundera lite runt motionen i mitt liv och hur jag ville att det skulle se ut framöver. Efter det har jag faktisk varit ute och gått och det är härligt när man väl kommer igång att motionera. Jag har några arbetskamrater som också var sugna på att komma igång så vi bestämde att vi skulle gå tillsammans minst en gång i veckan och det var jättekul…det är liksom svårare att balla ur när man lovat någon annan, eller hur?

Idag har jag tagit 2 korta rundor i ländskidspåren…det blev väl 2,2 km och det var lagomt för mig. Snön låg tung på träden och det var ca. -10 och det började mörkna. Det var så himla kul så det ska jag göra om…kanske mina arbetskamrater hänger på…vem vet!?! Det var så skönt att åka skidor och att känna att man orkar. De kilon jag gått ner ( nu 15,1 kg) har verkligen gjort en enormt stor skillnad, jag orkar så mycket mer och det är en härlig känsla.

Imorgon är det dags för återbesök efter operation...tyvärr skulle inte läkaren var med utan återbesöket är hos sköterskan. Jag ska samåka med en av tjejerna som låg inne samtidigt och det är skönt att inte behöva åka själv…bra att ha någon att tjöta med!!

Ha det bra!! // Volangmamman som mår SÅ bra!!

1 kommentar:

  1. Kan bara säga att jag är glad för din skull!! Ska försöka hitta min egen motivation nu, nånstans finns den nog.
    Kram, kram.

    SvaraRadera