söndag 8 mars 2009

Dessa helger...

...fyllda med kalas i kombination med noll motståndskraft...SUCK!! Den här helgen var det barnkalas och det gick inget bra!!! Jag är taggad under veckorna och följer programmet felfritt. Jag har bakat och det var inga större problem, smakade inte smeten en enda gång...det överlät jag till min lilla trådsmala dotter.
Men det är ju så gott med hemgjord smörgårtårta. mitt största problem är att det alltid blir en massa kvar när gästerna gått hem och man kan ju inte kasta maten...eller hur?!? Gud förbjude...egentligen är det precis det man borde. Så idag ska jag kasta eller ge bort smörgåstårtan, gömma kakorna och muffinsen långt inne i en frys helst i någon annans hus och sedan skänka bort godistårtan till närmast sörjande.

Vad tror ni?? Är det en bra plan? Jag bara undrar...nu är det iallafall slut med kalasandet, nu vill jag inget mer. Dottern var nöjd med allt och det är ju huvudsaken. Entligen spelar ju dessa två veckor inte så stor roll, det är ju bara att glömma detta och börja om, inte älta om att man ätit fel och sedan fastna i de tankarna. Positivt tänkande!!!

Ha det bra!! // Volanmamman med alldeles för många volanger runt midjan!! ♥

1 kommentar:

  1. Klart du fixar det nu :) Du får tänka så att nu kom kalasen samtidigt och är nu avklarade. Slipper du tänka på massa utspridda kalas.. :) Nu kör vi på.. *pepp pepp*

    SvaraRadera