fredag 6 mars 2009

Så har veckan gått!!

Japp...ytterligare en vecka har rusat förbi!! Jag fattar inte vart tiden tar vägen!!! Under veckorna funkar det bra, jag äter rätt men nu är det andra helgen med tårta och sånt och då är det direkt värre. Jag har svårt att låta bli, fast att jag planerar bra. Dålig motivation, dåligt humör eller bara allmänt trött på det hela...välj anledning...inte vet jag!?!

Nog om detta...jag har testat ett nytt recept och det var gott!! Jag fann det hos någon av mina länkar nere till höger..kolla sidorna. Det finns väldigt mycket gott att välja på!! Idag blev det en pastalåda med kassler. Jag gjorde om receptet lite så att det skulle passa oss...

Lätta kassler- och pastalådan

4 portioner 8 p/person

280 g okokt bandspagetti
2dl matlagningsgrädde (max 7%)
2 dl lättmjölk
4 msk chilisås
270 g kassler
1 burk champinjoner
2dl gröna ärtor
2 dl riven ost (max 17%)

Gör så här:
Koka pastan och lägg i en form.
Vispa grädde, mjölk och chilisås.
Häll över pastan.
Skär kasslern i tärningar och lägg det över tillsammans med svamp och ärtor.
Strö över ost och gratinera.
Det blev jättegott...nästa gång ska jag krydda med något...kanske basilika, vi får se!! Ha en bra helg!! Mitt mål för imorgon är att inte vräka i mig allt som finns på barnkalaset...kanske en kladdkakemuffins för 2.5 points!! Ha en bra helg!!! // Volangmamman!!

1 kommentar:

  1. Åh denna rätt är verkligen såå super god och enkel.
    Kul att se att det kommer nya och hälsar på :) Eller åtminstonde ger sig till känna ;) Jätte kul verkligen.
    Synd bara att jag inte har tillgång till dator bara :( Men det kommer :)
    Ha det bra kram.

    SvaraRadera