fredag 13 mars 2009

Vilket bra recept!!

Ligger däckad i en förkylning...värk i leder, snorig och trött, så trött. Mormor har hämtat lillstumpan och mannen i huset är på jobbet. Lugnt och skönt, alltså!! Jag tänkte dela med mig av ett recept som jag fann på nätet...men som jag självklart ville ändra på. Det är en kesolasagne som fick godkänt av min andra hälft så då är den god!! Jag lovar!!
Favoritlasagne

6 port ca 7 p/portion.
360g nötfärs 15% 18p
1 stor gul lökar
1 dl tomatpuré
3 dl vatten
1 vitlöksklyfta
2 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 tsk oregano eller pizzakrydda
450g keso 4% 10p
1 burk champinjoner
4 msk hackad persilja
12 lasangeplattor 12p

Sätt ungnen på 200 grader.
Hacka löken. Bryn färsen i fettsnål stekpanna.
Tillsätt lök, tomatpuré, vatten, salt, kryddor och pressa i vitlök.
Låt det koka på svag värme 10-15 minuter.
Blanda keso och persilja. Smaksätt med salt och peppar,
Varva köttfärssås, lasagneplattor och keso i ugnssäker form.
Lägg ett lager köttfärssås överst.
Grädda i ugn 30-40 minuter. Späd på med mer vätska om lasagneplattorna ser torra ut.
Låt lasagnen stå och vila en stund innan servering.
Servera med en sallad.

Jaghade pizzakrydda i och det var jättegott...man kan nog ha i lite mer än 2 teskedar, det gör inget. Jag la även till champinjoner eftersom det fyller ut lite. Har man gott om points så kan man gör 4 portioner och äta 1op, det är ju upp till var och en. Hoppas ni testar den, jättegod!!

Ha en bra helg!! Idag ska det bli chokladmousse som fredagsmys. Mums!! // Volangmamman som är innerligt trött på att alltid vara sjuk!!

1 kommentar: